Notice: Undefined offset: 3 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
رضا يـزداني


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




موسیقی » تعداد بازدید: ٣٠٩٧٥٥
رضا يـزداني
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
ملیت : ایرانی - قرن : 14 منبع :

رضايـزداني متـولد تهران، متاهل و داراى يك فرزند مي‌باشد. وى فارغ‌ التحـصيل مهندسي صنايع چوب و كاغذ از دانشگاه آزاد است رضا یزدانی حدود 15 سال است که موسیقی کار می کند اما موسیقی حرفه ای را حدود 9 سال است که شروع کرده است. وی فعالیت هنری اش را بصورت رسمی و برای اولین بار با آهنگسازی برای "دادگاه جنجال برانگیز" و "اگر باران بخواهد" از ساخته های آرش آبسالان در جشنواره های سال های 77 و 78 آغاز کرد. ساز تخصصی رضا ، گیتار الکتریک می باشد.
رضا یزدانی پیش از اشتغال به حرفه موسیقی ، بازیگر تئاتر بود ، اما زمانی که در موسیقی موفقیت هایی پیدا کرد تئاتر را کنار گذاشت و بیشتر وقت خود را برروی کار حرفه ای برروی موسیقی گذاشت. وی اکنون علاوه بر انجام کارهای موسیقیایی ، به تدریس گیتار نیز اشتغال دارد.
رضا یزدانی به عنوان خواننده و بازیگر در فیلم های حکم و رییس مسعود کیمیایی نقش ایفا کرد و همین امر موجب پرفروش شدن آلبوم های او و همچنین پیدا کردن طرفداران زیاد و محبوبیت بسیار زیاد او شد. رضا یزدانی عاشق موسیقی راک و متال است و اکثر کارهایش نیز به همین سبک اجرا شده اند.
رضا یـزدانی فعالیت هنری اش را به صورت حرفه ای با آهنگسازی برای «دادگاه جنجال برانگیز» و «اگر باران بخواهد» از ساخته های «آرش آبسالان» در جشنواره های تئاتر سال های 77-78 آغاز کرد. او 15 سال است كه موسیقی كار می‌كند كه 9 سال از آن‌را به‌طور جدی و حرفه‌ اى دنبال كرده است. همچنـین تخصـص او در نواختن گیتـار خصوصاً گیتـار الكتریك می‌باشد.

رضا یزدانی اكنون علاوه بر آهنگسازى و خوانندگی به تدریس گیتار نیز اشتغال دارد. قبل از خواننده شدن بازیگر تئاتر بوده، ولی بعداً تمام وقتش را برای موسیقی گذاشته است. اولین حضورش در فیلم‌های سینمایی برایش خوش‌یمن بوده است. چون هم در فیلم كیمیایی بازی كرده و هم فروش كارهایش بعد از دو سال یكباره چند برابر شد. البته فقط به خاطر فیلم «حكم». «رضا یزدانی» عاشق راك و متال است و به تازگی بازیگری را هم در فیلم‌های سینمایی آغاز کرده است.

اولین آلبوم رضا یزدانی از طرف کمپانی ایران صدا به بازار آمد. آلبومی که شهر دل نام داشت و اشعار مولانا در آن خوانده شد و به سبک پاپ-راک بود. مطمئناً آلبوم شهر دل رضا یزدانی؛ قربانی بازار راکد موسیقی آن دوره شد.

در سال 82 رضا یزدانی دوباره به عرصه موسیقی برگشت. آلبوم پرنده بی پرنده با ترانه هایی از یغما گلرویی و همکاری حمیدرضا صدری از طرف کمپانی دارینوش عرضه شد، گرچه با شیطنت بعضی مجلات زرد آن دوره این آلبوم ضعیف ترین آلبوم سال انتخاب شد!!؛ اما رضا یزدانی طرفداران خاص خودش را جذب کرد. یکبار شنیدن ترانه جردن صفحه ای جدیدی را در زندگی شنوندگان رقم زد. ترانه لاله زار که بعد ها با تغییراتی برای فیلم حکم اجرا شد یکی از ترانه های محبوب و زیبای رضا یزدانی است.

اما چیزی که رضا یزدانی را به شهرت و محبوبیت بیشتر رساند، ارائه آلبوم سومش به نام هیس بود. آلبومی که در ابتدا قرار بود نام آن والیوم10 باشد به دلایل مجوز نگرفتن ترانه مذکور به هیس تغییر نام داد. قدرت آلبوم هیس به قدری بود که به منتقدان رضا یزدانی حتی اجازه نقد را نداد، و چیزی جز تحسین کردن آلبوم به همراه نیاورد. این آلبوم که ترانه های آن نیز کاری از یغما گلرویی است در اسفند 85 توسط دارینوش به بازار آمد. این آلبوم نماد واقعه ای یک موسیقی راک می باشد . ترانه «شمال» که راک – پاپ محسوب می شود برای کسانی که سفر به شمال داشته اند خیلی شنیدنی است. البته جدا از ترانه «شمال»، ترانه دیگری به نام »«کارتون»دارد که حال و هوای دوران کودکی را زنده می کند.

اما با اکران فیلم دیگری از کیمیایی و خبر هایی مبنی بر حضور رضا یزدانی این بار اکثر تماشاگران برای شنیدن ترانه رضا یزدانی به سالن سینما رفتند. بعد از این فیلم، موج جدیدی از فعالیت های رضا یزدانی آغاز شد. ترانه «شهر من» با آهنگسازی خودش و شعری از یغما گلرویی برای فیلم «رفقای فراموش شده» به کارگردانی امیر روزبه روحی پور آماده شد. در متن فیلم نیز ترانه بسیار زیبای «زندگی نامه» از آلبوم هیس توسط رضا یزدانی اجرا می شود. یکی از آخرین فعالیت های رضا یزدانی نیز اجرای ترانه «دنیای وارونه » از آلبوم هیس در فیلمی به نام «چهره به چهره» ساخته ی علی ژکان می باشد. از رضا آلبومی تمرینی به نام بوف کور نیز در سطح اینترنت یافت می شود که به گفته خوش این آلبوم به صورت تمرین و آن هم در کامپیوتر حمیدرضا صدری بوده است که به صورت غیر قانونی تکثیر شده است.

او به خاطر موسیقی تیتراژ پایانی فیلم حکم برنده تندیس «حافظ» شد.


تا کنون آلبوم های شهر دل، پرنده بی پرنده، هیس، روانه بازار کرده است.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

رضا يـزداني

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,